تبلیغات
آشپز باشی - انواع ماسکهای صورت (سری جدید)

بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 17 مهر 1391

انواع ماسکهای صورت (سری جدید)

● ماسک آناناس
آب آناناس را گرفته و روی صورتتان بمالید و ده دقیقه ماساژ دهید. پس از ۵ دقیقه صورتتان را بشویید. آب آناناس تقویت کننده ماهیچه های صورت است. خاصیت آرام سازی داشته و از خستگی پوست جلوگیری می کند.
برای صاف و براق شدن پوست ۶۰ گرم آناناس را آب گرفته و با ۶۰ گرم مغز بادام شیرین پودر شده مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان به خصوص نواحی تیره بزنید.

 


● ماسک سیب
نصف سیب را رنده نموده و با یک قاشق چای خوری ماست، یک قاشق چای خوری آرد جو دو سر و دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید. این ماسک همانند پیلینگ عمل کرده و به پاکسازی پوست کمک می کند. برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته ای یک بار روی پوستتان بمالید.
● ماسک هلو
یک عدد هلو را رنده کرده و با ۵۰ گرم ماست همانند یک کرم روی صورتتان بمالید تا ۱۵ دقیقه بماند. مالیدن هر روزه این ماسک باعث می شود تا پوست هیچ گاه خشک نشود. ضمن اینکه تقویت کننده است و به ماهیچه ها استحکام می بخشد.

برای مقابله با تاثیرات نامطلوب گرمای روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آبلیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بمالید.
این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.
● ماسک موز
دو عدد موز را رنده کرده با دو قاشق عسل و دو قاشق ماست به مدت نیم ساعت روی پوستتان ماساژ دهید.
این ماسک شفاف کننده بوده و در درازمدت لکه های پوستی را برطرف می کند.

● ماسک شیر و سیب
یک عدد سیب را رنده کرده و با شیر مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه هر روز پوستتان را با آن پاکسازی کنید. این ماسک لایه بردار بوده و پوست را جلا می بخشد.
پس از انتخاب ماسک مناسب نوبت به رعایت رژیم غذایی می رسد. روزانه حداقل هشت لیوان آب بخورید.
حداقل هفته ای یک وعده به ماهی اختصاص دهید. امگا سه موجود در روغن زیتون، ماهی و گردو در حفظ سلامت پوست بسیار موثر است.

از ویتامین A و C غافل نشوید. ویتامین A به ضدچروک معروف است. این ویتامین را در سیب زمینی، سبزی های دارای برگ سبز تیره، جگر، روغن ماهی و هویج، هندوانه و هلو می توانید پیدا کنید.
ویتامین C هم کمک بزرگی به تولید کلاژن در سلول های پوست می کند. مرکبات، فلفل قرمز، حبوبات و کلم برای افرادی که به دلیل استعمال سیگار و بالارفتن سن دچار کمبود کلاژن اند، بسیار مفید است.
روی نیز به تولید کلاژن بسیار کمک می کند. آرد جو دوسر، گوشت قرمز و کدو منبع غنی از روی به شمار می روند.
ویتامین E که در حبوبات، سویا و جوانه گندم یافت می شود به خشکی پوست و کاهش تاثیرات ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید و جلوگیری از تخریب ساخت پوست کمک کرده و پیری سلول های پوست را به تعویق می اندازد.
+ نوشته شده در  ساعت   توسط گروه گیل و دیلم  |  3 نظر

خواص خرما

خرما یكى از میوه هایى است كه مقدار فسفر و كلسیم آن درست به مقدار فسفر و كلسیمى است كه به طور طبیعى در بدن ما وجود دارد.
خرما داراى ویتامین (آ) است و بطورى كه مى دانید این ویتامین مخصوص رشد است و همین ویتامین است كه براى نگهدارى كلسیم در بدن براى تعادل اعصاب و تغذیه بدن لازم است .
فسفرى كه در خرما وجود دارد، سلولهاى عصبى را سرزنده نگه مى دارد و این ماده حیاتى است كه چاره و درمان موثر تمام كمبودهاى بدن مى باشد.
بر طبق تحقیقات علمى كه اخیرا به عمل آمده است ، معلوم شده است كه احتیاج انسان به آهن 9 درصد میلى گرم در هر روز است . با تجزیه اى كه در خرما به عمل آورده اند ثابت شده است كه در هر صد گرم خرما 6/3 تا 5 میلى گرم آهن وجود دارد.
پس با مصرف مقدارى كمى خرما، احتیاج بدن به آهن رفع مى شود و چنانكه مى دانید آهن نیرو دهنده گلبولهاى قرمز خون است و چون خرما داراى مقدار زیادى آهن است در جلوگیرى از كم خونى و یا معالجه و درمان آن اثر كاملى دارد.
وجود منیزیوم در خرما نیز قابل توجه است ... معمولا براى یك كیلو خرما یك متر مكعب آب لازم است در مناطقى كه درختان خرما مى روید كمیاب است و سرشار از املاح معدنى مخصوصا منیزیوم است كه میوه خرما از آن بهره كافى مى برد. وجود منیزیوم در خرما سبب شده است صحرانشینان كه در واحه ها و آبادى هاى نزدیك به درختان خرما زندگى مى كنند و اغلب خوراك آنها خرما است از ابتلا به سرطان مصون بمانند. زیرا ثابت شده است منیزیم یكى از موادى است كه اگر به مقدار كافى در غذا باشد مصونیت در مقابل سرطان ایجاد مى كند.
ماده گرانبهاى منیزیم علاوه بر این كه در مقابل سرطان مصونیت مى دهد خودش هم ((كاتالیزور)) است و این ((كاتالیزور)) براى اصول تغذیه ما لازم است زیرا منیزیم انرژى عضلاتى را تقویت مى كند و قواى عصبى و عمومى بدن را افزایش مى دهد.
منیزیم با فسفر تقویت كننده اعمال فكرى ما نیز هستند.
این نكته را هم ناگفته نگذاریم كه منیزیوم براى پروستات و كلیه ها هم ماده غذایى گرانبهایى است .
گاهى كلیه ها نمى توانند از ورود قند به خون جلوگیرى كنند و در نتیجه بیمارى ((دیابت )) پیدا مى شود در این صورت یك رگه منیزیوم مى تواند جریان كارها را به سیر طبیعى خود سوق دهد اشخاصى كه به بیمارى دیابت مبتلا شده اند خرما براى آنها شیرینى طبیعى است و چون داراى ویتامین ((ب 2)) نیز هست ، غذا را خیلى زود جذب بدن خواهد كرد.
خرما باید تازه و طبیعى باشد. خرمایى كه تخمیر شده . یا با مواد شیمیایى شسته باشند براى سلامتى خوب نیست و حتى الامكان باید خرماى تازه و طبیعى مصرف كرد.
كسانى كه دچار كم خونى شده اند مى توانند در جاهایى كه درختان ((خرما وجود دارد رژیم خرما بگیرند و به جاى هر غذایى روزى نیم كیلو خرما بخورند و چنانچه این كار را یك ماه ادامه دهند، كم خونى آنها برطرف خواهد شد و داراى رنگ و رخسار سالم و شادابى خواهند شد.



برچسب ها: انواع ماسکهای صورت (سری جدید)،
ارسال توسط مستر دالی
آرشیو مطالب
پیوند شما با ما

دانلود اهنگ

دانلود

دانلود رایگان

دانلود نرم افزار

دانلود فیلم

دانلود فیلم

شادزیست

قالب وبلاگ

لیمونات

تک باکس

دانلود نرم افزار